zondag 3 juli 2016

The Vikings have come!!!

Soooo, long story short, life caught up with me and I neglected my blog. Yes, I know I do this often, but hey, there's not that many people reading it anyways :). At some point I will be more dedicated and spend more time posting interesting things, but as for now my MA is more important. That doesn't mean I didn't do any knitting or crocheting in the past few weeks, though. Quite the opposite actually. I designed my first ever big pattern (the others don't count, they didn't take me very long). So, without further ado, I present to you:


King Knut





Isn't he amazing?? I love him so much. He was intended as a present for one of my tutors, but ended up being the mascot for

The Viking World 2016 - Diversity and Change

conference in Nottingham this past week. He was photographed in several different settings and bombarded Twitter with his presence. Go find him on my Instagram or Twitter account. He can be seen with his wife Emma as well. The shield he is carrying in this picture is actually a replica brooch, made by a friend of mine, from BlueAxeReproductions. You can find out more about it on his blog.

I can hear some of you thinking, stop blabbering and just give me a link to the pattern. Well, here you go. You can buy the pattern on my Ravelry account. Enjoy making your own little Viking! 

Dusss, lang verhaal kort, ik heb m'n blog weer eens genegeerd. Ja, ik weet dat ik dat vaker doe, maar ach, zoveel mensen lezen dit toch niet. In de toekomst zal ik meer interessante dingen gaan plaatsen, maar op het moment is mijn master toch net iets belangrijker. Dat betekent echter niet dat ik heb stilgezeten de afgelopen tijd. Verre van zelfs. Ik heb namelijk m'n eerste grote patroon ontworpen en uitgewerkt (de andere tellen niet, die waren zo klaar). Bij deze presenteer ik jullie:


Koning Knut!

Is hij niet geweldig? Ik vind hem echt super leuk geworden. In de eerste instantie was hij bedoeld als bedankje voor een van mijn docenten, maar hij werd meteen gebombardeerd tot officiele mascotte van 

The Viking World 2016 – Diversity and Change

conferentie in Nottingham afgelopen week. Hij is in verschillende situaties gefotografeerd en heeft Twitter gedomineerd met zijn aanwezigheid. Zoek hem maar eens op op mijn Instagram of Twitter account. Hij kan ook samen met z'n echtenote, Emma, gespot worden. Het schild dat hij draagt is eigenlijk een replica broche, gemaakt door een vriend van me, van BlueAxeReproductions. Je kunt meer informatie vinden op zijn blog

Ik kan sommigen horen denken, hou nou maar op met blaten en vertel me gewoon waar ik dat patroon kan vinden. Nou goed dan. Het patroon is te koop op mijn Ravelry account.  Veel plezier met het haken van je eigen Viking!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten